Translate

lördag 29 december 2012

Shoppingtur med utdelning!

Skofynd numero uno
Eftersom det varit lugnt på spyfronten sen igår eftermiddag så blev då den efterlängtade kalmartrippen av idag!
Det var meningen ju att vi skulle åkt igår men eftersom magsjukan så lägligt invaderade min kropp så fick man allt ta att ställa in sina planer.
Men idag efter mycket noga övervägande efter morgonens 1:a toabesök så bestämde vi oss för att vi båda var i behov av lite hederlig shopping och butiksrännande för nu efter en slitig December så behöver man roas, om så bara för att sätta sprätt på lite pengar för att få pulsen att skena i topp.
Så iväg det bar, och vi började vår tripp med en tur till min makes favoritklädbutik NewYorker där han blev 3 par jeans rikare.
Själv lommade jag ut tomhänt, men en snabbis in i Rolighetsbutiken TGR gjorde mig rik på ett genomskinligt paraply med stora svarta mustascher på, packtejp med döskallar på och en stor påse med lakritspulver till nått framtida bakprojekt.
Man kan ju trots allt inte leva utan ett mustaschprytt paraply och döskalletejp!
Sedan bar det av till modegallerian där jag hittade 2 par skor som jag kände att dessa bara måste jag ha, och då tog gubben dem ifrån mig och gick till kassan och betalade!
Kände han lätt i pannan för att kolla så han inte fått nån djungelfeber men han var faktiskt riktigt sval så jag har börjat spekulera i att han kanske fått ett slag i huvudet eller liknande! ;)
Men inte klagar jag! Jag har varit på solskenshumör hela dagen!
Sedan blev det en tripp in till Ikea där nya bautastora ölglas införskaffades, ett hem utan bautastora ölglas är ju trots allt inget riktigt hem! ;)
Och så blev det förstås dem vanliga servetterna ;)
Och så släpade vi oss igenom hela city gross på jakt efter ingredienser till den perfekta nyårsmenyn! Så nu är det bara finstassen som måste på!
Sedan avslutade vi våran dag med varsin festpizza i Torsås på hemvägen, men vilken smart idé det var återstår att se efter att precis blivit av med kaskadspyor och ränneskit =D
Nä, nu ska det kopplas av i soffan med älsklingen och en film!
Over and out!


Skofynd numero dos

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar