Translate

torsdag 27 december 2012

Dyrkar porslinsguden.....

Ja, som ni märker ligger jag efter med mitt bloggande men det har varit rena cirkusen på jobbet både innan jul och just nu är det ren kaos.
För att göra det hela ännu bättre så ligger jag nu magsjuk och tycker väldigt synd om mig själv.
Började känna mig illamående redan i morses och magen uppförde sig lite bananaz, men WTF tänkte jag och begav mig till jobbet.
När det är så mycket som det är nu så jobbar man lite som i en bubbla, känslor och sjukdom lägger man liksom åt sidan och man lär sig att inte känna, för hur det än är så måste man ju bara jobba på snabbt som tusan om man inte vill ha en arg mobb av köande reasugna människor på sig.
För sanningen är ju att dem skiter i hur du mår, dem vill bara att det ska gå snabbt och att dem ska få det dem sparar en slant på.
Ja, så där står man med lååånga köer, och nu snackar vi köer utan stopp och paus, din mage krampar varannan minut och tillslut känner du gallan som kommer upp genom halsen och tillslut fyller din mun...
Så vad gör man? Jo man sväljer stort och låtsas som det regnar för kunden framför dig och fortsätter beta av kön.
Men tillslut håller det ju inte...
När man väl har satt ändan på holken så inser man ju att denna dagen inte kan fortsätta på samma sätt, man vet att ända lösningen är att ringa chefen från toa och berätta den tunga nyheten...Ehhhh, jag behöver gå hem....
Det värsta är ju att man vet att man sätter sina kollegor i skiten, dem får jobba 3 gånger så hårdare än vanligt och i rean så jobbar vi alla redan på ev växel som ibland känns omänsklig.
Så man hoppas ju att dem vet om hur jäkla tacksam jag är för att dem jobbar och svettas för min skull just nu!
Så att jag kan ligga nerbäddad i sängen och fortsätta att tycka synd om mig själv.
Och så jag kan krama om och tillbe min vita porslinsgud när dem stunderna kommer!
Nä, nu ska jag försöka att sova lite, om min mage tillåter det!
Är sååååå trött så trött...
Over and out!

5 kommentarer:

  1. Då håller vi alla tummar och tår att inga kräkbaskelusker hoppade över till mig på jobbet då..
    Krya på dig!!

    SvaraRadera
  2. Så länge du inte slickat på dassholken och ringen är det nog ingen risk =)

    SvaraRadera
  3. Fan. Det var ju det sista jag gjorde innan jag gick hem. =D

    SvaraRadera
  4. Som vanligt! Nu vet jag varför ringen alltid är så där fuktig när man sätter sig! =D haha

    SvaraRadera
  5. Fast det kan ju även ha med emelies sniglande och ollande att göra. =D

    SvaraRadera