Translate

fredag 21 december 2012

Taxikaos, B-film och hundpruttar

Sweet but stinky =)
Dagen i sig har varit mycket spännande!
Började min dag med att komma för sent till jobbet, och jag vill nu tillägga att det absolut inte var mitt fel!
Jag har några gånger i mitt liv kommit försent till jobbet och ingen av gångerna vill jag ta på mig skulden för det inträffade!
Om det inte var byfåneraketen som inte startade så var det att det inte var plogat utanför så vi var insnöade! Och det kan ju trots allt inte jag ta på mig skulden för, eller hur?
Denna gång var det min älskade taxi som behagade komma 40 minuter försent i morses! Nu är det ju redigt bajaväder ute med snö upp till armhålorna så det får man väl räkna med, men till mitt försvar så vill jag ju säga att jag alltid räknar med att dem ska vara sena, det tillhör livet för en människa som lever med panikångest att alltid förbereda sig för att det oväntade ska hända och därför ser jag alltid till att ha 45 minuter extra att spela med....
Tyvärr hjälper ju inte det när dem ändå inte kan leverera en till arbetet inom den ramen....
Därför känner jag nu oro inför denna jobbhelg då jag öppnar då vikten att jag är på plats i tid verkligen är viktig! Men med tanke på denna dagen så är väl kanske det bara önsketänkande?
På jobbet just nu är det rena cirkusen, inte nog med en vattenläcka i taket som något geni åstadkommit genom att skotta bort takpappen på taket så vi vissa dagar denna veckan behövt både paraply och gummistövlar så är ju kundflödet otroligt!
Köer till förbannelse, men samtidigt är vi ett sjukt gäng som älskar fart och kaos så det passar ju oss som handen i handsken =D
Sedan hände ju spännande hemresan med en annan taxi efter jobbet, där en resa som i normala fall tar typ 25 minuter nästan tog 2 timmar.
Skumpade fram på dåligt skottade vägar i 40 minuter, hämtade upp 2 passagerare till som nog inte hade alla hästar hemma och som upprepade gånger satt och baksäteskörde precis som min gamla mormor alltid gjorde med min stackars morfar.
Paniken blev tydlig när taxichauffören svängde vänster i stället för vad dem var vana vid höger....
Då slutade inte babblandet om vilket håll han skulle köra....Trots upprepade förklaringar från hans håll att först skulle dem köra hem mig innan dem skulle vidare till sin destination...
Nä, mummel om fel väg, sväng här! och frågor om vart dem skulle regnade över oss i framsätet hela dem underbara 1 timma och 45 minuter =D
Även skrik när vi var uppe i 45 hela härliga kilometer i timmen och att köra långsammare mötes av den härliga kommentaren - Blunda då så slipper du se hur snabbt vi kör!
Ja, det var mycket roande att lyssna på dem och även se hur stort tålamod den goda taxichauffören hade =D
Men oj, vad gott det var att komma hem och kasta av sig kläderna, hoppa in i en asvarm dusch och sedan hinka i sig några glas iskall och bara mysa i soffan framför en B-film som jag redan glömt av namnet på!
Soffmys är fasen underskattat!
Tyvärr hade Rocky parkerat sig precis vid min soffa och trots att hemmabiosystemet var på megavolym så lyckades man höra hans högfjärtar som då och då ekade som en extra effekt i filmen....
Tyvärr så stämmer ordspråket ingen rök utan eld och filmen pausades inte bara en utan flera gånger då jag och maken rusade ut ur rummet och tog betäckning mot den kemiska doft som angrep våra luftsystem!
Skulle kanske gräva en skyttegrav i vardagsrummet för framtida bruk??
Det är ju så man undrar vad fasen dem har i dem där hundmats burkarna....
Eller så kanske han bara brås på sin far som också kan utrymma ett packat rum på nolltid....
Nu ska jag faktiskt göra som pensionärerna och gå och lägga mig!
Imorgon är det en ny lååååång arbetsdag och då ska man vara pigg, och förhoppningsvis i tid på jobbet!
Då håller vi tummarna på att taxin kommer som den ska imorgon och så säger vi NATTI NATTI!
Over and out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar