Translate

måndag 17 december 2012

Vart tog Grinchen vägen??

Idag tog grinchen semester verkar det som och in svepte någon som spelat förhatlig julmusik dagen lång och som klätt granen med silverkulor och polkagriskäppar.....
Vet inte varför jag plötsligt fylldes av julglädje, men som tur är den nu som bortblåst!
Ahhh, allt är tillbaka till det vanliga! Blev trots allt lite rädd för mig själv när jag hörde min glada stämma sjunga med i Just D:s Nu är det jul igen....
Men granen är nu klädd, julbocken ( Inte Roger jag pratar om) står stadigt där under och mina vita geishakulor är virade om vart annat med glittret.
Hmmm tänker ni nu va??? Det är bara maken som kallar dem geishakulor, har som ett megastort pärlhalsband som hänger i granen och slås med glittret, mycket snyggt om jag får säga det själv!
Men visst hade det varit kul att hänga något riktigt festligt i granen och kolla om svärmor märker nått när hon kommer på julafton? =D Ska nog byta ut stjärnan i toppen och hänga dit min lilafärgade kompis =D haha
Mycket har hunnits med idag, både tvättning och dammsugning och allt hoppandes på 1 ben! Fan vilken grym kvinna jag är! Sedan har vi ju haft våran berömda dejtnight, för det är ju trots allt måndag!
Idag blev det potatisgratäng med både vitlök och parmesanost i och så en kryddig fläskfilépanna till det! Och som kryddan på moset blev det min berömda Creme Brulée! Skämde bort maken med en redig massage och sedan blev det en film med mys i soffan.
Nu ljuder djupa snarkningar från en utpumpad make från sovrummet och jag funderar på om jag ska smyga till sängs jag med?
Får nog bli så!
God natt på er och sov så sött!
Over and out!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar