Translate

torsdag 27 december 2012

Hur långt är ett snöre?

Ja, det är enmiljonkronorsfrågan.
-Hur länge räcker detta batteriet?
Svar: Hur långt är ett snöre?
-Hur länge räcker sodagasen?
Svar: Hur långt är ett snöre?
-Hur många sidor kan jag skriva ut med denna bläckpatronen?
Svar: Hur långt är ett snöre?
-Hur mycket räcker 100:-telenorkontantkort till att ringa för?
Svar: Hur långt är ett snöre?
Om du planerar att fråga mig någon av dessa frågor så kommer svaret alltid vara detsamma: Hur långt är ett SNÖRE!
Oftast önskar jag att jag hade lite Saida i mig och att man kunde sticka upp fingret i luften för att svara på dem mest svårlösta kundfrågorna.
- Vilken bläckpatron ska jag ha till min skrivare?
-Eh, vilken skrivare har du då, så ska jag se om jag kan hjälpa dig.
- Den är svart.
- Patronen?
- Nä, skrivaren!
- Eh, vilket märke är det?
- Varför frågar du mig?! Det ska väl du veta, annars borde du inte jobba i en sådan här butik!
När jag fick det svaret så önskade jag verkligen att lite av Saidas talanger hade rubbat av sig lite på mig.
Men tyvärr, jag är bara en tråkig helt vanlig människa med bara 5 sinnen.
Luktsinne...syn..smak...hörsel och känsel...
Det där sjätte sinnet lämnar vi till Bruce Willis och den där lille fjanten som ser "dead people´".
Men visst hade det varit kul att ha lite powers!
När vi precis hade öppnat butiken så var det rätt kul att se vissa kunders min när man tog deras namn och sedan frågade om adressen var den som kom upp i datorn.
-Va? Hur kan du veta var jag bor?
- Ja, det är jag och Dustin Hoffman..Du vet rainman?
- Näää??
- Jo, min hobby är att memorisera hela telefonkatalogen =)
Många skrattade åt mitt skämt, men vissa såg på mig med en viss beundran i blicken vilket alltid fick mig att luta mig fram och säga det som var så tydligt för alla andra: Eh, det är datorn som får upp adressen, jag skojade bara om Rainman .
Lika bra att säga som det är med en gång, man vill ju liksom inte att folk ska börja vallfärda till butiken för att jag ska bota fotvårtor och sånt =)
För jag tycker verkligen fotvårtor är nasty!
Är sååå mellanstadiet ;)
Over and out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar