Translate

tisdag 4 december 2012

Långpromenix i snöovädret

Just nu har vintern tagit sitt grepp över vad jag misstänker stora delar av Sverige och här i vår lilla bullerby är det inget undantag.
Blötsnö ligger tungt på träden och det verkar inte vara nått slut på snöandet.
Efter att ha skottat för hand med bautaskopan i 1 ½ timme för att göra älsklingen glad när han kom hem värker både rygg och armar...Och detta är vad jag misstänker bara början.
Läser i olika medier om alla som bara LÄNGTAR efter snön, men jag misstänker att dem som längtar är A: Småbarn som vill åka pulka och göra snögubbar eller B: Storstadsbor som bor i lägenhet.
I lägenheten vet man att herr vaktmästare skottar dygnet runt så man själv kan vara rädd om sina nymanikyrerade naglar och sin oanvända stackars rygg som annars bara är van att bära hem fynden man gjort på sin shopping runda...
Här på landet är man glad om man får skottat på stora vägen så man kan få ut bilen och ta sig till sitt arbete. Det blir snorhalt på landet, något som aldrig händer i staun för saltbilen visar sig så fort termometern börjar gå mot nollgradigt. Sedan ska vi ju inte tala om dessa gamla elledningar som gillar att lägga av när det är som kallast...
Nä, jag gillar varken snö eller kyla, jag tycker det är vackert och fint men om man slapp se snö för resten av mitt liv skulle jag faktiskt inte gråta många tårar =)
Nä, jag är bara bitter eftersom jag skottat en 30 meter lång uppfart för hand....=)
Har faktiskt haft en riktigt härlig dag där jag trotsat kylan och snöandet och gått en megapromenad med min underbara granne Görel och hennes 4-fotade vän Zassa, som oxå råkar vara Rockys love of his life!
Jag har även hunnit med min monstertvätt och slå in mina sista julklappar.
Nu har jag bara en kvar sedan är jag klar! Såååå skönt!
Pepparkaksbaket är också check så nu kan man luta sig tillbaka och låta julen och all jäkla stress bara komma i all sin slitna glans.
Jag har en dröm och det är att något år bara hyra en stuga uppe i norrland nånstans och fira jul i all sin enkelhet med min familj och bara slippa all köpstress och jobbstress! Nu för tiden är allt så jäkla fokuserat på att köpa köpa köpa och så lite på att umgås med dem man älskar och håller av.
Vi i min bransch märker det ju mer än andra, vi lever ju på köphetsen.
Som vanligt har vi en ända dag i jul där vi får vara lediga, julafton och för oss som bor långt bort från familj och vänner blir det ytterligare ett år borta från just dem.
Nä, ska man älska julen ska man ha ett 7 till 4 arbete och lediga helger, för oss andra är det bara jobbet som gäller och allt annat får vänta.
Så kalla mig gärna grinchen men jag råkar bara vara någon som tycker julen inte är densamma utan min familj. 
Nä, nu ska det lagas mat här i huset!
Spaghetti och köttfärssås med rödvin i...mumma mumma mumma!
Over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar