Translate

tisdag 4 december 2012

Bad fucking karma.....

Man sitter ibland och filofiserar varför si och så händer och man rycker på axlarna att ja, shit happens...
Varför hamnar min jäkla macka ALLTID med smöret ner i golvet varje jäkla gång?? Jag borde ju ha i allafall 50/50 chans att den skulle landa till min fördel någon gång, eller hur??
Varför startar inte byfåneraketen dem dagarna  man är lite senare än vanligt??
Varför kommer ALLTID mensen på varje utlandssemester trots att jag just hade haft den innan jag packade väskan???
Och varför försvinner alltid en massa prylar när man flyttar???
Ja personligen misstänker dem där skumma grannarna som stog som asgamar på gården när vi packade flyttbilen men det är ju en annan historia..
Och nu senast, varför har jag såååå många strumpor som saknar maka???!!
Hände nu senast för en timme sedan när jag ylande på senaste ugglamakeoverlåten stog och parade ihop mina nytvättade stumpor och när jag är färdig ligger den där...Ensam och skriker efter sin tvillingsjäl...
Övergiven, min fina tjocka goa strumpa i finaste chenille...
Eftersom gamen som bodde granne med mig i stan inte var i närheten har jag nu börjat slänga anklagande blickar på herr torktumlare...
Om det har något att göra med den höga rapen han la när jag öppnade luckan vet jag inte, men misstänksamheten blev ju inte mindre...
Jag svor och sparkade honom på framluckan, vilket i våran värld är i klass med framstjärten och skrek att jag hoppas han ska sätta den i halsen och kvävas sakta men säkert till döds....
Hämnden kom fort, svepande som en ond dimma in i köket...
En liten duns, och där låg den i bitar...
Mina 2 fina stora pepparkakshjärtan som jag bakade igår och dekorerade med ett patetiskt god jul...
Dem var utom min räddning trots upprepade räddningsförsök, jag kunde se när dem tog sitt sista andetag och sedan bara gjorde sig redo för träfracken...
Nja, träfrack och träfrack, dem hamnade i soptunnan, jag är ju inte galen heller som skulle spika dem en liten låda och gräva ner dem i trädgården....Det är trots allt tjäle i marken nu..=D
Jag har iallafall fått reda på dödsorsaken och det är död av ånga från ingen mindre än just min förbannade tumlare!
Som jag sa, hämnden kom fort och skördade 2 liv, och dem var ju bara barnet..=)

Over and out

2 kommentarer:

  1. Soptunnan?! När man kan ÄTA dom?! Himla fin var den på bilden tyckte jag ändå :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha tack snygging! Men tyvärr räkte inte min glasyr till vitfärg så dem blev lite väl kitchiga =D Och så suger jag på att spritsa fint...I min fantasi innan jag började skulle dem bli lika snygga som dina men dem blev grymt kladdiga och fula =D Var väl kanske tur att dem gick i bitar =D haha Hmmm.. om du skulle känt hur dallrigt mjuka dem blivit av den höga luftfuktigheten så hade du låtit bli att äta dem =D haha kram vännen!

      Radera