Translate

måndag 10 december 2012

Imse vimse.....

Senaste veckan har vi haft besök av små spindlar som man sett lite här och var i huset.
Jag ser mig själv som human och har då släppt ut dem, just nu när det är iskallt så är det väl inte såå humant men nä, jag tycker spindlar är rätt läbbiga så mitt hus får dem inte bo i!
Senaste mötet med en av dessa 6 armade monster slutade i ond bråd död...
Stog i duschen och som vanligt skrällde jag som en skadskjuten svan och dansade runt näck som en galning i duschen och rätt som det var fick jag syn på honom.
Svart och luden och med en hungrig blick synade han mig, och man liksom bara kunde se att han planerade en attack där uppe på duschdraperiet.
Men trots att jag är vig som ett kylskåp kan jag vara snabb som en vessla och den stackaren hade inte en chans när makens axeduschgelé kom farande och förvandlade den nobla spindeln till köttfärssås.
Ja, det blev gubbens flaska och inte en av mina, trots snabbheten fick jag tid över att överlägga och kom fram till att jag inte ville ha spindellemmar eller spindelinälvor på mina schampooflaskor...
Det positiva som ni alla kommer tacka mig över denna incident är att all jävla snö som trillat kommer försvinna imorgon när spindelhämnden av regn kommer skölja bort eländet!
Läste det i en bondepraktikan för något år sedan och står det i en bok så måste det ju stämma! Titta bara på Aftonbladet...dem har ju ALLTID rätt.....=)
Over and out

3 kommentarer:

  1. Vi har flugor som fortfarande lever och flyger omkring och stör här. Hatar dem!

    SvaraRadera
  2. Jag släpper ut dem. Då flyger de inte så länge... hehe

    SvaraRadera