Translate

måndag 16 september 2013

Vetzoo, sicken guldgruva på nätet!

Och nej, jag får inte betalt för att säga detta =)
Behövs inte, för när man får god service så räcker det gott och väl!
För något år sedan sprang jag på deras sida när dem körde fototävlingar på Facebook, då hette dem djurhälsobutiken.
Dem har verkligen allt man behöver som hundägare! Och nu snackar jag inte hundkläder och modeaccessoarer för det är inget man behöver som hundägare...Fjolleri...Nu snackar vi hälsa, mat och allt det nödvändiga vi behöver för vardagsbruk.
Finns vissa saker som jag köpt där som jag inte kan klara mig utan och dessa tänkte jag dela med mig här av till ni andra med 4 fotade vänner!

Jag har alltid haft ett helvete med att få loss fästingar från Rocky, vi har testat alla olika plockare som finns och dem har verkligen inte levt upp till något bra, tills jag då hittade dessa små rackarna!
 
 
 
O´toms fästingplockare, kostar bara 59:- och är guld värda! Den store använder man på stora och den lille på dem lite mindre fästingarna.
Fungerar så att man bara sätter "gaffeln" runt fästingen och snurrar fästet tills fästingen släpper! Så jäkla bra! Inga mer fästingar som lämnar huvud eller annat efter sig i mina jyckar efter att man misslyckats med att få med sig hela!
 
Sedan har jag som ni alla vet 2 stycken Golden Retrivers, Rocky och Diezel och båda älskar att bada!  Tyvärr är det ju så att just Retrivers lätt får vad som kallas Wet spots om dem badar för mycket och det är blöta sår som är svårläkta och som får dem att tappa hår på dem utsatta ställena. Då hittade vi detta schampot " Douxo klorhexidinschampo" som är jätte bra! På bara några tvättar läker huden som den ska och mina jyckar kan fortsätta bada sommaren ut!
 
Sedan det bästa av allt, dem har foder, sådant som bara kan köpas annars hos veterinären som dem levererar hem fraktfritt till din dörr!

Och inte bara det, nu har dem startat en service så du kan börja prenumerera på just ditt foder!
Perfekt för oss som bor på vischan! =) Och alla andra som inte vill anpassa sig efter stadens veterinärers öppetider!
Och sist men inte minst så har dem en sådan underbar personal som är sååå serviceminded! Dem håller till och med koll på vad min hund heter =D Och det är ju egentligen han som är kunden så det är en fin touch! Rocky gillar när deras leveranser kommer, inte bara för att det är hans mat som kommer utan också för dem roliga saker som ibland ligger som överraskning till honom i form av en liten leksak eller en rulle bajspåsar =)
Jag kan varmt rekommendera denna sidan! Har aldrig blivit besviken där!
 
Sedan vill jag även passa på att rekommendera en matskål för alla er som har en hetsätare där hemma! Vi har haft problem med våran valp Diezel som äter så snabbt att man undrar om han ens tuggar sin mat.
Misstänker att detta beteendet kommer av att han fått slåss med sina 8 syskon i en ända stor skål när han var hos sin uppfödare....
Tack vara min underbara granne så fick jag ett tips om en hundskål hon sett i en tidning.
Denna matskål finns tyvärr inte på Vetzoo, men bara googla antiglupskskål så hittar ni den!
Är såååå nöjd med den! Äntligen behöver jag inte oroa mig för att min lille kille ska sätta i halsen!
Hela skålen är uppbyggd så att det är 3 stycken kullar mitt i den så hunden får ta det lugnt och försöka manövrera upp sin mat! Ända nackdelen med skålen är att trots att den är gummiförsedd i botten så står den inte kvar på platsen när han äter utan han vandrar omkring över hela köket med den när han äter ;)

Over and out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar